Din varukorg är tom!  

 

Att handla i webbutiken

Välkommen att handla i Dlights webbutik. Vi gör verkligen det vi kan för att du skall bli nöjd. Om du har funderingar eller synpunkter så tveka inte att kontakta oss och. Leveranstiden är ca 3-5 dagar för produkter som finns i lager och ca 5-10 dagar för måttbeställda ljus. Har du önskemål om ett särskilt datum som leveransen ska hinna till, skriv detta meddelanderutan så hör vi av oss om det inte går att ordna.

Beställning
Inom kort efter lagd beställning får du en orderbekräftelse till angiven e-postadress, Om det skulle det vara något som inte stämmer hör du omgående av dig till info@dlight.nu.

Priser
Samtliga priser anges inklusive moms och gäller vid köp i Dlights internetbutik. Du ser alltid total summa inklusive frakt och ev fakturaavgift i Kassan innan Du godkänner Din beställning.

Vi förbehåller oss rätten att höja eller sänka våra priser utan föregående meddelande. 

Orderbelopp
Vi har ingen lägsta ordersumma och inga extra avgifter tillkommer för små ordrar.

Frakt
Vi tar ut en enhetsfraktkostnad på 39kr/order. Oavsett hur mycket ditt paket väger betalar du aldrig mer.

Hämta i butik
Vill Du hämta Dina varor i vår butik i Bromma kan Du välja alternativet "Hämta i butik" i kassan. Vänligen skriv gärna  i meddelanderutan när ni önskar hämta varorna eller kontakta oss på annat sätt så vi vi kan förbereda Dina varor.

Beställning
Beställning sker i Dlights internetbutik enligt intruktioner under "Så handlar Du". Orderbekräftelse skickas automatiskt till Dig direkt efter utförd beställning. Lämna därför alltid Din e-postadress. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Dlight lider ekonomisk skada kommer att  polisanmälas. För att beställa från Dlight ska Du vara minst 18 år annars krävs målsmans tillstånd.

Betalning
Dlight erbjuder följande betalningsalternativ:

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

Kortbetalning       

Kostnad: 0 kr.
Payson startade 2003 och har sedan dess blivit synonymt med säkra nätbetalningar. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

 

 

Över en halv miljon svenskar använder idag Payson som är en välkänd betallösning på Internet.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All information som skickas är kraftigt krypterad, 128-bitars för säker överföring av data. Vi använder den bästa krypteringsteknologin, SSL (Secure Socket Layer), som finns för att skydda Dina kontokortsuppgifter och alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure för ännu bättre säkerhet. Inga uppgifter om kortnummer eller koder etc lagras av Dlight utan kan endast läsas av betal- och banksystemet. Mer information om Payson hittar Du här.

 

Faktura           
Kostnad/fakturaavgift: 30 kr.
Vi skickar produkterna mot efterkrav med betalningsvillkor på 20 dagar. Fakturorna sköts av Klarna.
 Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd/registrerad adress, vid köp över 2000 kr görs sedvanlig kreditprövning. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta. Vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor, kontakta Fakturera mig/Klarna. Mer information om Fakturera mig/Klarna hittar du här

 

Äganderättsförbehåll
Alla varor förblir Dlights egendom tills dess full betalning erlagts.

Leveranstid
Normalt har Du din leverans inom 1 vecka från beställningsdatum. Vi skickar normalt hela Din beställning när alla produkter finns tillgängliga, så om en av Dina produkter har en senare leveranstid kommer hela beställningen att skickas då (om du inte kontaktar oss och betalar en extra frakt för den andra leveransen). Vi garanterar dock inte att varorna kommer fram inom angiven leveranstid då oförutsedda förseningar kan uppstå. Vi lämnar ingen kompensation för olägenheter som kan uppstå vid eventuella förseningar.

Leveranssätt
Leveranser inom Sverige sker med DHL till ditt närmaste utlämningsställe eller till ett utlämningsställe som du själv väljer genom att skriva det i meddelanderutan, för att se var ditt utlämningsställe är, klicka här. 

Returrätt & Ångerrätt
Självklart följer Dlight Konsumentverkets riktlinjer och lag för distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) och marknadsföringslagen (2008:486).Dlight erbjuder vi bytes- och ångerrätt i 40 dagar, förutsatt att varan skickas tillbaka oanvänd.Vid ångrat köp eller byte av vara bekostas samtliga fraktkostnader av kunden. Om det är fel på varan Du beställt eller om en vara är felexpedierad får Du självklart nya varor och ersättning för returfrakten – se reklamation nedan.

Vid ångrat köp eller byte av vara återbetalar Dlight priset för varan men inte för frakten och eventuell fakturaavgift. Du betalar även själv frakten tillbaka. Eventuella rabatter får Du inte behålla om den returnerade varan ingått i sådan. Om Du har valt att betala via faktura behöver Du betala fakturan innan den förfaller. Om Du väljer att returnera varan återbetalar vi varuvärdet när vi har mottagit varan. Återbetalningen ska enligt distansavtalslagen ske inom 30 dagar efter det att varan returnerats. Vänligen paketera varan så att den är skyddad under transporten/frakten. Notera att Du som kund är ansvarig för varan tills den är oss tillhanda och står för eventuella skador som uppstår under returtransporten. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Meddela oss gärna önskat byte så snart som möjligt (dock senast inom 14 dagar), så har vi möjlighet att reservera Dina bytesvaror och Du får dem snabbare. Vänligen kontakta oss alltid via e-post info@dlight.se innan ev retur.  

Reklamation
Om en vara är felaktig eller har felexpedierats står Dlights för fraktkostnaderna. Kontakta oss omgående via e-post info@Dlight.se så vi kan bestämma bästa sättet att returnera och vi vet att den är på gång. Ange ordernummer för snabbare hantering. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Läs mer på konsumentverkets hemsida om konsumentköplagen där reglerna för reklamation av en vara bestäms, klicka här. Om Du upptäcker att varan är skadad vid uthämtningen måste Du anmäla detta till DHL:s utlämningsställe. 

Avbeställning
Avbeställning av order är möjlig utan kostnad för kund fram till den tidpunkt ordern skickats iväg från oss. Avbeställning efter det är ej möjlig utan kostnad. Har vi skickat beställd vara är Du som kund skyldig att mottaga försändelsen samt har möjligheten att returnera den enligt ”Returrätt & Ångerrätt”, där samtliga fraktkostnader samt eventuell fakturaavgift bekostas av kunden. Avbeställning av specialbeställd vara, vilken redan köpts in eller har börjat tillverkas speciellt för kunden, är ej möjlig utan kostnad. 
Eventuell avbeställning görs skriftligen via e-post till info@dlight.se

Lager
Dlight har normalt sett alla produkter i lager. Är någon vara slut i lager visas detta i webbutiken. Dlight garanterar ej att annonserad vara finns i lager för omgående leverans och förbehåller sig rätten att stryka artiklar utan föregående meddelande.

Reservation
Vi reserverar oss mot slutförsäljning, förseningar/ändringar i leveransen från våra leverantörer samt förseningar hos Posten och DHL som inte Dlight kan kontrollera. 
Det är köparens ansvar att produkten används på ett säkert och riktigt sätt. Många av Dlights produkter är levande ljus i olika former som stearinljus, marschaller, flytljus etc och dessa får aldrig lämnas utan tillsyn samt att brännbara föremål ej får finnas i dess närhet. Dlight kan ej ställas till ansvar för oaktsamhet med levande ljus och följderna av densamma.

Tvist
Vid eventuell tvist skall svensk lag gälla och lösas av svensk domstol. Vi följer Allmänna Reklamations Nämndens (ARN) beslut.

Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från Dlights i Alingsås, som gör att Dlights ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att Dlights befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Personuppgifter
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). All kundinformation behandlas konfidentiellt.
För att handla hos oss måste du fylla i alla obligatoriska fält vid kundregistreringen.

Genomförd beställning innebär att du samtycker till att namn och personnummer registrerasi vårt kundregister. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du anmäler dig för köp eller besöker vår hemsida kommer att behandlas av oss i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen kommer att användas för att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig, utföra kreditkontroll samt i marknadsföringssyfte. Det är viktigt att vi får din e-postadress för att underlätta kommunikation i samband med din order. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas. Vi förmedlar inga uppgifter till tredje part förutom vid kortköp.